KATEGORİLER
Gizlikamera
Spor ve futbol
Magazin
Sinema ve Filmler
Video klipler
Müzik Videoları
Bikini Moda
Para Kazan
Anne ile Bebeği
Teknoloji Teknik
MAGAZİN
Karadağlı Hülya'ya özendi ama
Serengilin hücre anıları
Ölmeden önce ne yapmalı
Türk Viagrası
Plajda ne yapılmaz.
SPOR
Roberto Carlos'un hedefi
Takımların transfer dosyası
Fransada üzücü kaza
Arjantinlilerin havuz keyfi
SİNEMA
Zor Ölüm
Üç gün içinde öleceksin
Aşk Manzaraları
Kuzuların sessizliği
Maskelibeşler Irak
<$B4 Temmuz 2007 Çarşamba2>

<$B


Perakendede yaklaşık 330 marka, seçim günü saat 13.00'e kadar mağaza kapatmaya 'evet' dedi. Ancak alışveriş merkezleri gönülsüz..

Türkiye'de perakende sektörünü temsil eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Tescilli Markalar Derneği (TMD) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) bir araya gelerek genel seçimlerin yapılacağı 22 Temmuz günü mağazaları saat 13.00'e kadar açmama kararı aldı. Ancak bazı alışveriş merkezlerinin, "Bu karar satış kaybına neden olur" şeklinde görüş bildirmesi sektörü ikiye böldü. Markaları temsil eden dernekler, "Biz mağaza açmayacağız. Seçimde oy kullanmak bir vatandaş sorumluluğudur" şeklinde karar alırken, alışveriş merkezlerinden bazılarının satış kaybı yaşama kaygısı, bu konuda ortak bir karar açıklanmasını engelledi. 2002 genel seçimlerinde, özellikle büyük şehirlerde çalışanların oy kullanması konusunda sorunlar yaşanmıştı. Ancak bu yıl seçimlerde maksimum katılım sağlanması konusunda yaşanan duyarlılık, perakende sektöründe de gündeme gelince geçtiğimiz günlerde BMD konuyu gündeme getirerek ortak bir karar alınmasını istedi.

YAPTIRIM OLMAZ
BMD Başkanı Ali Murad Kızıltaş, perakende sektöründe çalışanların pazar günü yoğun bir kadroyla çalıştığını, bu nedenle oy kullanma konusunda sorun yaşayacağını söyledi. Kızıltaş, "Biz üç dernek de tüm üyelerimize konuyu e-mail ile aktardık. Bizim üyelerimizin yüzde 90'ından 'bu uygulamaya katılırım' karşılığı geldi" dedi. Alışveriş merkezleriyle kiracılar arasındaki kontratta mağazaların 365 gün açık kalmasına ilişkin bir hüküm olduğunu da hatırlatan Kızıltaş, "Alışveriş merkezi yönetimi gerekirse kontratı feshe kadar gidebilir. Ama markaların yüzde 90'ı 'açmıyorum' dediği zaman bir işe yaramaz" diye konuştu. Türkiye'deki yabancı markaları temsil eden TMD Başkanı Selçuk Güzenge'den de benzer bir yorum geldi. Güzenge, "Alışveriş merkezi yöneticilerinin birkaç tanesinden ret cevabı geldi. Ama biz üyelerimizle görüş birliğine vardık, mağazaları açmayacağız. 120 markamız var, büyük çoğunluğu bu karara uyacak. Bütün Türkiye'nin kaderini belirleyecek bir günde bunu tartışmak bile yersiz. Herkesin oy kullanmasını iktidar da muhalefet de istiyor. " dedi. AMPD'nin başkanı Nuşin Oral da üyeler arasında yapılan ankette tam bir görüş birliğine varılamadığını söyledi. Oral, alışveriş merkezi yöneticilerinin, vardiyalı sistemle bu sorunun çözüleceğine inandıklarını belirterek, "Eğilim, o gün her günkü gibi açmaktan yana. Yöneticiler, çalışanlar arasında düzenleme yaparak bir çözüm yapmayı istiyor. son kararı bu hafta sonu vereceğiz" dedi.

Etiketler: , , , , , , , ,

<$I0 Yorumh4>

<$BYorum Gönder

<$BKaydol: Kayıt Yorumları [Atom]>

 
GOOGLE REKLAM